tisdag 13 maj 2008

Temavecka; Måndag VATTEN - Tisdag TRÄ


Eftersom jag upptäckte utmaningen om
sent igår så kommer här både
måndagens och tisdagens bidrag i en och samma bild.


Måndag: Vatten representeras av material som glas
(som i fönster och glasbord), plast, speglar,
mörka färger som svart och mörkblå, rörliga former
och vatten i sig själv.
Bilder på hav, fiskar, sjöar kan också stå för vattenelementet.
Tisdag: Träallt i trämaterial,
men också växter och material i bomull och lin,
rektangulära former och gröna och starkt blå färger.


Jag har fotograferat en väggvepa som min farmor
vävde på mitten av 80-talet speciellt åt mig.
Det föreställer en av de mest underbara
platserna på jordklotet - stranden en bit i från
släktens sommarstuga i Ångermanland.


Här representeras Måndag/vatten av just vattnet i sjön.
Tisdag/trä representeras av tallen, som är minst 100 år gammal,
den var liten när min farmors mor var liten
och står fortfarande kvar än i dag.


2 kommentarer:

Mjuka sa...

Fint bidrag. Tyvärr upptäckte jag temat försent.
Ha det så bäst
kramar Malin

Anonym sa...

Härlig den där.. nu finns det ju två stycken element till som jag gjort och två till som ska fixas:-)
ha de gott..

Vår låt