lördag 10 januari 2009

Virkning - är det så svårt egentligen?

Mamma till 3 busiga pojkar har virkat vantar
till sina pojkar och de är så fina att jag faktiskt
blev inspirerad att själv ta upp virkning igen.

Jag älskar att handarbeta, däribland även virka.
Men tyvärr har det inte blivit speciellt
mycket av den 'varan' pga min sjukdomsbild under åren...
Förhoppningsvis kommer jag igång så småningom...

Det blir ribbvirkat och troligen lite
snett och vint men vad gör det?!
Det blir definitivt inte lika rakt och fint som "Mamma till 3"

Kika in till henne vetja!
Hon har en mycket bra blogg - väl värd att läsa!

5 kommentarer:

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Med tanke på att jag bara har virkat i 6 mån, jag lärde mig i juli08, så kan du också :) Det fixar du galant!
/Mamman till de 3 busiga killarna

Anonym sa...

As söta vantar! tror det kommer bli super fint :)

Tusen tack för att du rösta på mig, det värmer! Mitt hem kommer se ut som en regnbåge om jag vinner;D Hoppas du vinner nåt skoj genom att du rösta ;)

Lotta sa...

Hej tjejen!
Lycka till med virkningen! Vantar har jag aldrig gett mig på, jo torgvantar - men de stickade jag. Min virkning har bestått i dukar, som nu ligger i linneskåpet sedan flera år.

Jättetack för dina snälla ord inne hos mig!

Varm kram
Lotta

kaos i ett vitt hus sa...

klart du kan virka!! men akta dig -det är beroendeframkallande!! :D
tack för kommentaren på min blogg!
kram, ninna.

Anonym sa...

Va snäll du är! tusen tack! Har du med ikea tv? vad heter du där! vill spana in :D

Vår låt