söndag 26 juli 2009

Koncerten som inte blev...

Djävla Lysekil!

Igår skulle jag äntligen få se en dröm bli verklighet.
Jag skulle få gå på en koncert med
Jerry Williams!!


(Bild lånad HÄRIFRÅN)

Det är minst 24 år sedan jag var på en av hans koncerter och nu skulle det äntligen bli av!

Jag vann nämligen 2 biljetter i en tävling som världens bästa radiokanal (Bandit Rock-Göteborg) ordnar.

Nåväl åter till koncerten, som inte blev...

Vi åker hemifrån i god tid eftersom det är lördag och vi inte vill fastna i kö till färjan.
Koncerten skulle hållas i Havsbadsparken i Lysekil.

Vi kommer till Lysekil 45 minuter innan det startar (20:00).
Vi kör runt, runt och ännu mera runt i lilla Lysekil men hittar inte en enda skylt eller något tecken överhuvudtaget om vart Havsbadsparken ligger.


Jag tror vi körde på varenda liten gata som fanns utan resultat.

När klockan var 20 över 8, dvs 1 tim & 5 min efter att vi kommit dit, gav vi upp och åkte hem.

Snacka om att jag är besviken!



Alltså Djävla Lysekil, som inte vet vad skyltar är förnågot!!

Så, nu har jag avreagerat mig.

2 kommentarer:

bokblogg sa...

Haha, nu när du säger det, så stämmer det. Det finns inga skyltar. Grejen är att Havsbadsparken ligger så centralt. Det är typ centrum under sommaren. Och det ligger vid Havsbadet och åkte ni på alla gator så åkte ni säkert förbi det. Stoora blåa insynsskydd hade de satt för. Men, frågade ni ingen? Slår vad om att alla i Lysekil just då hade kunnat tala om för er vart Havsbadsparken låg, eller vart han spelade.

Jag jobbade, men hörde att många var besvikna. Konserten var för kort, synd att ni missade den, och jag tycker du skall maila Lyskeils kommun, för det stämmer ju, att det inte är skyltat! Grejen är nog lite den också att man kan inte parkera i närheten av havsbadet, utan man måste (Speciellt som en dag som den) parkera en bit bort, och gå dit.

Kan ändå inte riktigt förstå att ni inte hittade, men men, så är jag ju uppväxt här med *ler*

Isabelle sa...

Hej!
Jag har anordnat en tävling i min blogg där man kan vinna ett eget designat smycke gjort på cupcakes, donut´s, lollipops och mycket mer!=)
Var med o tävla!=)

/Isabelle

Vår låt