lördag 13 oktober 2012

NU FATTAR JAG!!!

När jag växte upp hörde jag ofta de vuxna säga att man inte skall tappa bort sig själv när man får barn, när jag var i 20-årsåldern hörde jag ofta mina äldre kollegor säga att man måste ha ett eget liv utanför familjen för att inte förlora sig själv - jag fattade inte riktigt vad de menade med detta
- de vuxna, de som vet...

Nu fattar jag!
Nu när jag sitter framför TVn och bläddrar bland kanalerna.
Nu när jag inte har barnen hemma.
Nu när jag egentligen bara har mig själv att tänka på.

Nu fattar jag!
Jag har inget liv utanför familjen, utanför hemmet
- jag har under åren tappat mig själv.

Det är bara mitt eget fel, jag borde lyssnat på de äldre!

Ni vet, det där "lär av de äldre" gick liksom aldrig in...
när jag var yngre...

Kan man vrida tillbaka tiden?

ÅÅÅÅÅÅÅHH vad tråkigt jag har!!

Inga kommentarer:

Vår låt