torsdag 24 april 2008

Veckotema; Torsdag rutigt

Dagens tema var enklare att hitta!
Rutor har vi mycket av här hemma...
Här kommer några rutiga bidrag som jag fotat nu på morgonen.

Först ut är min kakbok-den bästa som finns och en grytlapp som min yngsta dotter på 12 år har gjort i syslöjden. *mäkta stolt mamma*


Som bidrag nr 2 kommer väggarna vid diskbänken, det var så när vi flyttade in i köket och det skall bort, bort, BORT!!! Renoveringen av kök startar förhoppningsvis nästa vår.


Bidrag nr 3 är något som jag faktiskt tycker om och helst vill spara på något sätt vid renoveringen, arbetsbänken vid spisen! Mönstret är nog något som alla känner till!


Sist men inte minst kommer väggen vid murstocken (där vedspis funnits en gång i tiden)
Det är en väggbeklädnad i något plast/linoleummaterial i grönt,som vi målade vit.
Det är strukturmaterial med blommor och rutor - jättefin vägg som jag helst vill ha kvar.

3 kommentarer:

Evas Paradis sa...

Hej

Här har jag inte varit förrut ... :-)
Ohh ... kakboken har ju jag också ... den är ju superbra! Ska dock erkänna direkt ... för att undvika missförstånd ... att i vårt hushåll är det inte jag som bakar, utan min man :-)
Kram Eva

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Här vart de rutigt!!! jag kom ju inte på så mö idag..att jag inte tänkte på 7 sorters kakor,,den är ju klockren ju!!!!

alltså dina tårtor är underbara....helt förundrad över dem...är du konditor tro????

Kram Millan
~~~<~~<<@

Anonym sa...

Härligt med alla rutor & grattis till vinsten! Imorgon avslutar vi med flätat! Spännande! Ha en mysig kväll! Kram Karin

Vår låt