onsdag 17 september 2008

Jag bara måste visa!

Min älskade lille Affe blev ju 2 år i lördags!

Jag hade fått i uppdrag av Affes föräldrar att göra en tårta till kalaset.
Han älskar Byggare Bob och då fick det ju bli en sådan tårta!

Jag funderade länge på hur jag skulle få ihop gubben, men sedan fick jag till det!
Mycket nöjd är jag, om jag får säga det själv.
Vad tycker ni andra? Det är ju första gången jag modellerat ihop en människa!


Tårtan blev supergod och uppskattad av de flesta på plats, tyvärr var det en liten deltagare på kalaset som är mjölkallergisk och han kunde inte smaka...
Ska försöka komma ihåg detta till nästa gång och göra en liten speciell bakelse till honom.

Tårtan innehöll följande:
Köpta bottnar
Hjortronfärskostgrädde (görs på samma sätt som hallonfärskostgrädde)
Vitchokladgrädde (byt ut polly mot 120g vit choklad )
Dekorerad med:
MMF gjord på skumbananer
FP (gubbe/stenar/verktyg)
Kristyr & kakao

3 kommentarer:

Helen sa...

Jag är superimponerad. Har länge tänkt att jag skulle försöka modellera också men än så länge har jag bara gjort en Blixten bil. Använder du sockermassa?

Anonym sa...

Satana.. sicken Byggare Bob

Fia sa...

Tack för dina fina kommentarer på min blogg *suger åt mig* :-)
Jag förstår inte riktigt varför inte mitt galleri funkar på fl, måste undersökas! Ha en trevlig söndag! :)

Vår låt