fredag 19 september 2008

Röj för skôj !!




Bild: pøsen
Nu är jag helt slut i hela kroppen!
Jag har städat hela köket från golv till tak!

Anledning? Jo, jag skulle ha hem folk på en
MaryKay-demo. Bland annat kom vår stora
dotters pojkväns mamma hit, och hon hade
inte varit här innan. Man vill ju göra ett gott
intryck, och då får det inte vara stökigt!

Nåja. Köket blev klart i tid och jag fick vår yngsta
dotter att börja baka muffins,
för jag hann inte själv.
De blev supergoda! Jag hade nämligen i en bit
mjölkchoklad i varje muffins
samt marängsmörkräm
uppepå som garnityr.

Nu har jag äntligen fått använda mina underbara
muffin-/cupcakeformar
som jag fick av Colour of the season
i höstswapen (vita gåvor).

Marängsmörkrämen blev lite lös, men åh så god!!

Se vad fina de blev! *sträcker på mig stolt*
(inte spritsat utan skedat på i virvel)

Klicka på bilderna för förstorning.

10 kommentarer:

Helen sa...

Vilka fina muffins! Tar gärna receptet!
TAck för din kommentar hos mig. Ska fundera på om vi kanske ska ha vit singel istället. Ha en trevlig helg!

Margareta sa...

Gottigotti.Lite som sockerkaka och kokosbollsinnehåll samtidigt eller?
Vad har du för cupcakerecept?
Hälsningar//'Margareta

Anonym sa...

Svar: Vi har inte varit på bageriet och pratat med dom än, på fre så håll tummen:)
Kram

Anne sa...

okok.. kikar in hos dig me ibland :) Ja flyttar om en vecka, jiiiiiieeeeehh...

Anonym sa...

Tack för det tipset!!! Ingen aning hade jag om att man så lätt kunde fixa dem själv :-D

Jag väljer att inte kommenterar om det andra.. här... är en öppen komentar... men jag instämmer helt i det du skriver.

Trevlig lördag kväll!!

Massor av kramar

Granne med Selma sa...

Så där gör jag också... städar som en liten blå när det ska komma folk för första gången:-) Alla tror jag har så välstädat jämt. Brukar be dem komma oanmälda ;-)

ser att du har klickbara bilder som går att få större. Skulle vilja ha det i min blogg också... hur gör du?
Kram Sussie

Forma om sa...

Vilka muffins! Jag har precis köpt liknande blommiga formar till min syster som firar sin födelsedag till helgen. Hoppas hon blir glad :)

Hur gjorde du krämen ovanpå? Ser/verkar jääättegod!

Kram Susi

Skatan sa...

AAAAAAAaahhhhh! Ok då ;-)

Stina sa...

Men du...de där ser ut som något man inte skulle vilja dela med sig av.:-D Puss

Anonym sa...

Dom ser goda ut flisens muffins

Vår låt